dinsdag 9 september 2008

Van Nikon naar Canon!

Na een kleine twintig jaar trouw gebleven te zijn aan Nikon heb ik nu toch de overstap naar de concurrentie gemaakt. Het prijsverschil tussen de nieuwe Nikon 500mm f/4 VR en de Canon 500mm f/4 IS USM was te groot. Na de verkoop van al m'n Nikon-materiaal kan ik dus nu beschikken over een fijne set Canon-gerief. Ik heb er door het slechte weer nog niet veel mee kunnen fotograferen, maar heb wel al eens nagekeken hoe de 1D3 presteert bij hogere ISO-waarden en dat viel me erg goed mee. Deze Roek werd gefotografeerd in donker, regenachtig weer bij ISO 800. Zelfs ISO 1600 leidde niet tot overmatig zichtbare ruis.
Na al het getwijfel over die overstap heb ik nu in ieder geval terug tijd om aan fotograferen te denken. En dat is niets te vroeg aangezien de najaarstrek alweer volop aan de gang is!

1 opmerking:

Bendiks Westerink zei

Glenn,

Dapper hoor. Ik hoop dat je geen spijt krijgt. Maar goed, uiteindelijk denk ik dat dit niet het verschil gaat maken. Zelf houd ik het nog maar even bij mijn Nikon D300 + 300 mm f4 + 1.4 TC. En dan toch maar werken met schuiltentjes en zo. Hierdoor destijds geinspireerd geraakt door een Belgische fotograaf...

Bendiks