dinsdag 15 december 2009

Ijsduiker en eindelijk winter!



Gisteren nog eens heel even de tijd gehad om aan fotograferen te denken. Weer geen schuilhut-werk, maar een blitz-bezoek aan één van de 9 (!) Ijsduikers die momenteel in België pleisteren.
Deze juveniel pleisterde op een AWW-waterbekken in Broechem.

Nadat ik al vrij snel een paar standaard-foto's kon maken, besloot ik nog een halfuurtje te wachten op de invallende schemering. Het is namelijk eindelijk winter geworden en dat betekent vaak erg mooie zonsondergangen. Het silhouet van een Ijsduiker is voldoende herkenbaar om hem gewoon klein in beeld te zetten en de rest van de soorten ook aan bod te laten komen.

De komende dagen wordt sneeuw voorspeld: stress bij de fotograaf! Eigenlijk moet je dan landschappen gaan fotograferen op de Kalmthoutse Heide, altijd goed voor deelname aan fotowedstrijden. Probleem is dat ik landschapsfotografie, hoewel ik er het nodige materiaal wel voor heb, ongelooflijk saai vind. Maar toch al iets minder saai dan vroeger, dus wie weet zit ik volgend weekend wel met de groothoek kou te kleumen op een witte heide....







Geen opmerkingen: