zondag 9 december 2012

Boshut 2: heel even sneeuw

Ik zat er een beetje op te hopen en vorige vrijdag kwam het ook uit: sneeuw! Maar zoals wel vaker in Vlaanderen bleef het witte goud niet liggen en was het dus een kwestie van erg snel in de schuilhut te zitten terwijl het nog sneeuwde. Jammer genoeg stopte het met sneeuwen zodra het licht genoeg was om te fotograferen. Maar goed, er lagen enkele centimeters en o.a. de Gaaien waren ook weer van de partij. Het aantal vogels en soorten voor de hut neemt ondertussen verder toe. Vorige keer kwam al even een Sperwer kijken en ook vrijdag was die weer aanwezig. Goede foto's heb ik er nog niet van, maar dat komt ongetwijfeld nog wel in orde. Ook de Sijzen komen steeds vaker drinken, Goudvink blijft nog een beetje wantrouwig maar is er wel en voor het eerst deze winter pikte ook een Appelvink snel een zonnebloempit mee.







3 opmerkingen:

Robert Wagter zei

Hoi Glenn,

Wat een soortenrijkdom heb je daar! Vind de tweede foto van de ekster erg fraai, mooie houding.

Groeten, Robert

Peter van de Beek zei

Glenn,

prachtige fotos en een mooie site.
Wat een vreselijk verhaal over die lenzen. Gelukkig is het goed gekomen.
Ik ben zelf ook een enthousiast vogelaar en fotograaf en ook in die volgorde. Ik heb een blog waar ik fotos op plaats en probeer ook wat kennis over te dragen.
Leuk om eens te kijken.
www.vogelskijkenmetpeter.blogspot.nl

groet,

peter van de beek

RVDaalen zei

Hallo Glenn,

Niet alleen bij jouw was het snel afgelopen met de sneeuw hier bij mij ook. Ik heb zelfs geen enkele foto van de sneeuw.

Wel een voordeel dat er altijd vogels blijven komen bij zo'n vaste hut. Het heeft je in ieder geval wel leuke platen opgeleverd met nog net dat kleine beetje sneeuw erop.

Gr,

Remco