donderdag 6 december 2012

Boshut: Eekhoorns, Gaaien en vooral: erg druk!

Nu m'n materiaal-problemen stilaan achter de rug raken, is er terug tijd om aan de fotografie zelf te besteden.  
In de winterperiode is het dan vaak een goede keuze om eens langs de boshut te gaan. Ik heb er de voorbije weken wat verbeteringen aangebracht en gezorgd voor een constante voorraad voer. Er is dit jaar nauwelijks voedsel aanwezig in de bossen door een slechte vruchtzetting en dat zorgt ervoor dat de voederplaatsen nu nog frequenter dan anders bezocht worden. Vorig jaar had ik het idee een voorraadje lijsterbessen aan te leggen. Ik bewaarde ze in de diepvries met het idee dat ze nog van pas zouden komen als voer voor lijsterachtigen in de winterperiode. Wat ik niet verwachtte, was dat ze ook in trek zouden zijn bij de Eekhoorns die dagelijks de hut bezoeken.

De foto-omstandigheden waren niet ideaal (donkere buienluchten), maar de drukte voor de hut en het cinema-effect door het spiegelend glas zorgde ervoor dat ik en de persoon die ik begeleidde tijdens het fotograferen ons niet verveeld hebben en uiteindelijk toch weer met gevulde CF-kaartjes thuis kwamen.

Nu hopen op sneeuw voor het echte wintergevoel in beeld!







Geen opmerkingen: