maandag 13 januari 2014

Workshop drijfhut-fotografie

De voorbije vrijdag was het nog eens tijd voor een workshop-drijfhutfotografie die ik af en toe organiseer. Normaal gezien trek ik hiervoor naar Zeeland, maar ik heb nu enkele nieuwe locaties die ik nog volop aan het uitproberen ben. Die nieuwe plekken bieden grote kansen op lage standpuntsfotografie van quasi alle algemenere soorten duik- en grondeleenden, Blauwe Reigers, zaagbekken, Dodaars en Fuut, Knobbelzwaan, Meerkoet, Waterhoen enz....

Vrijdag besloot ik zelf mee in het water te gaan en kon ik dus ook zelf nog eens enkele beelden maken. Door het mooie winterlicht en de vooral in de namiddag bijna windstille condities was het genieten van al de soorten die mooi de revue passeerden. We zijn bijna half januari en de Futen zwommen rond in vol zomerkleed alsof de lente al volop aan de gang is...

Hier ga ik, in overleg met de eigenaar van het terrein, zeker vaker terugkeren!












1 opmerking:

Gerrit zei

Prachtige foto's krijg je zo met een zeer laag standpunt. Ook van soorten die niet zomaar willen poseren, maar kennelijk in de drijfhut geen vijand zien.