zaterdag 8 juni 2013

Even tussendoor: Havik!

Ik ben nog volop bezig met het uitselecteren van de beelden van dag 3 van de Hongarije-reis, maar uiteraard valt er ook in eigen streek wat te fotograferen! Bij m'n boshutten plaats ik al een hele tijd foto-vallen. Dat doe ik deels om te weten of er geen ongewenste bezoekers bij de hutten passeren, maar vooral ook om te weten welke soorten er van de drinkvijvers gebruik maken. Ook is het vaak zo dat bepaalde soorten gebonden zijn een een strikt tijdsschema. En dat is dan weer handig om weten als je fotografie-tijd zoals in mijn geval eerder beperkt is. Na m'n terugkeer uit Hongarije maakte ik de fotovallen 'leeg' en bekeek thuis de filmpjes. Mijn verbazing was groot toen ik vaststelde dat Havik een erg regelmatige gast was geworden zoals oa uit onderstaand filmpje blijkt: Vandaar dat ik meteen een kort bezoekje aan de hut heb ingepland en jawel, de vogel vertoonde zich vrij snel en gedroeg zich perfect natuurlijk. Af en toe keek hij met indringende ogen naar de hut maar het spiegelglas deed zoals gewoonlijk weer z'n werk. Hieronder een aantal van de betere beelden, maar dit moet uiteraard nog beter kunnen en vraagt om herhaling met nog wat betere lichtomstandigheden. En dan nu terug naar de Hongarije beelden, daarover de komende dagen wellicht meer!

Geen opmerkingen: