maandag 23 juli 2012

Zon en windstil...drijfhut!

Ik dacht dat het deze zomer niet meer zou gaan lukken: windstil en zonnig weer. Maar kijk eens aan, we krijgen zowaar enkele droge en compleet zonnige dagen voorgeschoteld. Daarom snel beslist om te proberen één van de vele lokale broedgevallen van Dodaars in beeld te brengen. Gelukkig zit er ook een koppel met 5 jongen op één van m'n geliefde drijfhut-locaties. Door het windstille weer hoopte ik op sfeervolle beelden met mogelijk mooie reflecties in het water.

Toen ik arriveerde, zwommen de 5 jonge Dodaarzen rond m'n schuilhut. Goed zo, ze zijn er dus aan gewend, maar tegelijk ook lastig want nu kon ik niet meteen naar de hut. Een halfuurtje gewacht tot de jongen achter een hoekje verdwenen waren en dan snel naar de hut geslopen. Binnen een halfuurtje waren ze treug en kon ik beginnen aan de foto-sessie. Na twee avonden heb ik het gevoel dat er toch nog meer moet inzitten. De adulte vogels brengen geregeld 3-doornige stekelbaarsjes aan, maar het lukte me nog niet om die prooioverdracht scherp in beeld te brengen. Eén keer lukte dat wel, maar dan zat er een bloem van Veenwortel nét voor het visje...lastig :-) Maar goed, ik zal dus nog eens terug moeten.

Zoals wel vaker waren er ook nu enkele 'bijvangsten' in de vorm van een rustig vissende Blauwe Reiger en een rustend Witgatje. Meer foto's zoals steeds op m'n website!











Geen opmerkingen: