donderdag 26 juli 2012

Para-sailers en Watersnippen zijn geen vrienden!

Gisterenavond had ik nog eens de kans te gaan fotograferen in een moerasje vlakbij ons huis in Kalmthout. Ook deze keer nam ik de drijfhut mee omdat het al enkele dagen windstil en zonnig weer is. Toegekomen aan de plas bleek er een groepje van acht Witgatjes en 1 Watersnip te pleisteren. Ik bevond me nog op ruim 100 meter van de vogels en had dus nog wat tijd nodig om naderbij te sluipen. Na een halfuurtje zat ik op enkele meters van de groep steltlopers en kon ik vooral van de Watersnip een paar leuke beelden maken. Hij leek zo vertrouwd met de schuilhut dat hij soms te dicht kwam en op een bepaald moment zelfs z'n snavel in de lenskap van de 500mm stak!

Maar plotseling begonnen de Witgatjes allemaal luidkeels te roepen. De schuilhut had niet bewogen en niets wees erop dat ik voor de paniek zorgde. Tot ik een geronk hoorde achteraan de plas en er plots op enkele meters hoogte een para-sailer dwars door het natuurgebiedje kwam gevlogen. Alle eenden en steltlopers stoven weg om binnen het uur niet meer weer te keren. In mijn ogen een belachelijk tijdverdrijf en enorm verstorend, waarbij ik moest denken aan de wijze woorden van Bruce Cockburn: 'If I had a rocket launcher....'









Geen opmerkingen: